.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر رهبری در مورد حذف آیت الله دستغیب از مجلس خبرگان
نظر رهبری در مورد حذف آیت الله دستغیب از مجلس خبرگان


فرارو - ابتکار برخی از اعضای مجلس خبرگان برای حذف آیت الله دستغیب نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با مخالفت صریح رهبر عالی مقام جمهوری اسلامی ایران متوقف شد.

آیت اللله دستغیب در پی بروز ناآرامی های انتخاباتی اقدام به انجام سخنرانی های انتقادی و صدور بیانیه های نسبتا تندی علیه عملكردهای برخی نهادهای و شخصیت های رسمی کرده و اخیرا خواستار دادن تریبون به میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بود.

حجت الاسلام كعبی، عضو شورای نگهبان و نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان در جریان نشست اخیر این مجلس اقدام به جمع آوری امضا از برخی نمایندگان جهت عزل آیت الله دستغیب از نمایندگی استان فارس كرد.

بر اساس آیین نامه مجلس خبرگان برای بررسی درخواست عزل یكی از نمایندگان دست كم باید بیست تن از نمایندگان خبرگان از هیات رییسه تقاضا كنند . سپس هیات رییسه درخواست را به كمیسیون تحقیق جهت بررسی ارجاع خواهد داد و در صورت بررسی كمیسیون تحقیق و موافقت این كمیسیون، موضوع به رای نمایندگان خبرگان گذاشته خواهد شد.

در جلسه روز پنجشنبه ی نمایندگان خبرگان با رهبری ، آیت الله شاهرودی، رییس پیشین قوه قضائیه ، تهیه درخواست مذكور را به اطلاع ایشان رساند كه با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شد.

آیت الله خامنه ای با تاكید بر اینكه اظهار نظر ایشان به معنای تكلیف بر اعضای مجلس خبرگان نیست تصریح كردند كه با این گونه اقدامات و حذف کسانی که در مسائل جزیی اختلاف نظر دارند ، مخالف اند.

ایشان که سخنانشان پنجشنبه شب از شبکه ی اول سیما پخش می شد خطاب به خبرگان فرمودند: این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی خواهم به خبرگان تكلیفی بكنم یا چیزی را به عنوان تكلیف بگویم؛ سلیقه‌ من این است. بالاخره یك نفر عقیده‌ دیگری در یك مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست كه در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.